Klíčové atributy českého televizního zpravodajství a jejich vliv na sledovanost
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Šuleř, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T17:50:13Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T17:50:13Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6181
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomové práce je identifikace klíčových atributů českého televizního zpravodajství s ohledem na jejich uplatnění při přípravě a realizaci marketingových kampaní. Práci tvoří tři části. Teoretická část poskytuje základní rámec, ve kterém lze prostředí českého televizního zpravodajství studovat, a umožňuje formulovat hypotézy. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem zaměřeným na divácké priority spojené se sledováním českého televizního zpravodajství. V této souvislosti nabízí diplomová práce ve své projektové části návrhy, zaměřené na optimalizaci procesu řízení marketingověkomunikačních kampaní zpravodajství České televize. Práce potvrzuje hypotézu, že skupina českých adolescentů a dospělých preferuje z dostupných typů propagace formu aktuální upoutávky, s tím, že existují významné rozdíly v postojích a preferovaných formách propagace českého televizního zpravodajství u definovaných skupin české populace. Výzkum naopak vyvrací předpoklad kritického postoje českých dospělých a adolescentů vůči českému televiznímu zpravodajství. |
cs |
dc.format |
93 s., 41 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1644350 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Média
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
zpravodajství
|
cs |
dc.subject |
ČT
|
cs |
dc.subject |
Media
|
en |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
TVNews
|
en |
dc.subject |
Czech TV
|
en |
dc.title |
Klíčové atributy českého televizního zpravodajství a jejich vliv na sledovanost |
cs |
dc.title.alternative |
Key Attributes of The Czech TVNews and their Influence on The Ratings |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2008-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this thesis is the identification of key attributes of the Czech TV news with regard to their use for preparation and implementation of marketing campaigns. The thesis consists of three parts. The theoretical part offers a basic framework for the study of the of the Czech TV news and allows to formulate a hypothesis. The empirical part is composed of results of a quantitative research focused on viewer's preferences in the Czech TV news. In the project part the thesis presents proposals aiming to optimize the process of marketing communications campaigns management of the News department of the Czech TV. The thesis confirms the hypothesis that Czech adolescents and adults prefer actual trailer from all available types of promotion. At the same time, it claims that there are significant differences in attitudes and in preferred forms of promotion in the Czech TV news in dif-ferent groups of the Czech population. The research, on the other hand, refuses the assump-tion of a negative attitude of Czech adolescents and adults towards the Czech TV news. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7619
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account