dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Svoboda, Ivan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T18:54:15Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T18:54:15Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6308
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je poskytnout ucelený vhled do problematiky výuky všeobecně vzděláva-cích předmětů na základní škole s využitím prostředků ICT. Teoretická část práce vysvětlu-je základní pojmy z oblasti informačních a komunikačních technologií se zaměřením na výuku. Dále se zabývá teorií akčního výzkumu učitele, jako východiska praktické části. Praktická část této práce přináší analýzu stavu použití prostředků ICT na Základní škole ve Vsetíně. Výzkum je zaměřen na přístup učitelů k moderním vyučovacím metodám a postoj žáků k prostředkům ICT ve výuce. Nabízí východiska, jak vytvořit vhodné prostředí pro využití moderních technických prostředků ve výuce. |
cs |
dc.format |
85 s. |
cs |
dc.format.extent |
7718298 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Informační a komunikační technologie
|
cs |
dc.subject |
ICT
|
cs |
dc.subject |
hardware
|
cs |
dc.subject |
software
|
cs |
dc.subject |
akční výzkum
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
Information and communication technologies
|
en |
dc.subject |
ICT
|
en |
dc.subject |
hardware
|
en |
dc.subject |
software
|
en |
dc.subject |
action research
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.title |
Informační a komunikační technologie ve výuce |
cs |
dc.title.alternative |
ICT in education. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Opatrný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2008-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this paper is to show how to teach general educational subjects at primary school level, using ICT tools. The theoretical section of the paper explains the basic con-cepts of information and communication technologies with particular reference to teaching. Further to this, the theory that the active role of the teacher researching the technologies itself creates the solution to the practical issues. The practical part of the paper presents an analysis of the current state of the utilisation of ICT tools at primary schools in Vsetin. Re-search is focused on the attitudes of teachers to modern teaching methods, and the disposi-tion of students towards ICT in education. Solutions are proposed to create a teaching envi-ronment where the optimum benefits of modern technical tools can be realised. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7815
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-03 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
informační a komunikační technologie ve vzdělávání
|
cs |
local.subject |
information and communication technologies in education
|
en |