dc.contributor.advisor |
Ladová, Janka
|
|
dc.contributor.author |
Kuchař, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T19:25:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T19:25:36Z |
|
dc.date.issued |
2008-08-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6388
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je návrh dodávky čerpadel na výrobu biodieselu pro ČR a SR ve firmě Renetra, s.r.o. V teoretické části jsou zpracována teoretická východiska pro tvorbu marketingového mixu, tzv. 4 P (produkt, cena, distribuce a propagace). V praktické části je charakterizován výše zmíněný podnik, kde jsem se zaměřil na stávající složení jeho marketingového mixu, SWOT, PEST a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Na základě této analýzy jsem vypracoval projekt, který pomůže zvýšit efektivitu a kva-litu dodávky čerpadel na výrobu biodieselu pro český a slovenský trh spolu s manuálem pro preventivní a kontrolní prohlídku. |
cs |
dc.format |
79 s., 10 s. |
cs |
dc.format.extent |
2152565 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingové nástroje
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
čerpadla
|
cs |
dc.subject |
biodiesel
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing tools
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's model of five competitive power
|
en |
dc.subject |
pumps
|
en |
dc.subject |
biodiesel
|
en |
dc.title |
Návrh využití marketingových nástrojů pro projekt "Dodávka čerpadel na výrobu biodieselu v ČR a SR" ve firmě Renetra. |
cs |
dc.title.alternative |
Proposal of utilization of marketing tools for project " Delivery of pumps for biodiesel production in Czech Republic and Slovakia Republic" in company Renetra. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haitl, Bohdan |
|
dc.date.accepted |
2008-09-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my thesis is the propsal of delivery of pumps for biodiesel production for Czech Republic and Slovakia Republic in company Renetra, s.r.o. In the theory part is prepared a theoretical base for marketing mix creation, so called 4 P (Product, Price, Place and Promotion). In the practical part is described the company which is mentioned above, I focused for present structure of its marketing mix, SWOT, PEST and a Porter's model of five competitive power. On the basis of the analysis I developed project, which help to increase effectivenes and quality of pumps delivery for biodiesel production for Czech and Slovaki-an market together with manual for preventive and control inspection. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8291
|
|
dc.date.assigned |
2008-06-16 |
|
utb.result.grade |
C |
|