dc.contributor.advisor |
Šišková, Šárka
|
|
dc.contributor.author |
Gajdůšková, Johana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T19:33:57Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T19:33:57Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6408
|
|
dc.description.abstract |
Je známo, že módní siluety a styly se neustále opakují. Inspirace je totiž v podstate stále stejná. Módní návrhári se obracejí do minulosti, aby vzkrísili urcité odevní prvky a vytvorili odev, do kterého budeme zahalovat svá tela v prítomnosti. Toto opakování urcitých stylu je dáno i tím, že tvar lidského tela omezuje volbu. Nicméne žádné vzkríšení není kopírování nebot je vždy prihlédnuto ke spolecenskému kontextu, a proto potrebuje zcela nové pojetí vyjadrující danou soucasnost. Zacátkem 90. let vyslovil nemecký módní tvurce Wolfgang Joop moudrá slova: "Koncem každého století delá móda inventuru ze všeho, co se v jeho prubehu nosilo." 1 Já jsem ve své diplomové práci provádela inventuru let 50., 60., 70., 80. a 90. |
cs |
dc.format |
35 s, s. obr. příloh, |
cs |
dc.format.extent |
422457 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
módní siluety
|
cs |
dc.subject |
strihy
|
cs |
dc.subject |
dobové události
|
cs |
dc.subject |
V. Vasarely
|
cs |
dc.subject |
op-art
|
cs |
dc.subject |
textilní i jiné materiály
|
cs |
dc.subject |
fashion silhouettes
|
en |
dc.subject |
cuts
|
en |
dc.subject |
period events
|
en |
dc.subject |
V.Vasarely
|
en |
dc.subject |
op-art
|
en |
dc.subject |
fabric and other materials
|
en |
dc.title |
Volná inspirace módními siluetami 2. poloviny 20. století |
cs |
dc.title.alternative |
Inspiration by fashion silhouettes of the 2. half 20th century |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vodák, Vlastimil |
|
dc.date.accepted |
2008-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
It is said that the fashion silhouettes and the fashion designs are being repeated constantly. That is because the inspiration remains, basically, the same. Fashion designers are looking back to the past to revive particular fashion features they could use for new fashion creations. Some fashion features re-enter the fashion world time after time because of the shape of human's body which restricts otherwise endless fashion options. Nevertheless, no revival is a simple reduplication for the aspect of social connexion needs to be considered, and the old-new designs need to reflect the current period. At the beginning of the 90's, Wolfgang Joop, the German fashion designer, said: "By the end of every century there is a stock-taking of everything that has been worn throughout that time.'q My dissertation work demonstrates the "stock-taking'q of the 50's, 60's, 70's, 80's and 90's era. |
en |
dc.description.department |
Ústav produktového designu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/186
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Design oděvů |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Fashion Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Fine Arts |
en |
dc.identifier.stag |
9669
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
C |
|