Film a počítačové hry
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Binter, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Hubáček, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T19:46:59Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T19:46:59Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6443
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá fenoménem interaktivní zábavy v souvislosti se světem kinematografie, jako zdroje, ze kterého při svém vývoji čerpá. Stručně shrnuje historii herního průmyslu s jeho důležitými mezníky. Zkoumá specifické projevy filmové řeči ve videohrách a zpětné působení her na oblast filmu. V závěru se autor zamýšlí nad otázkou, je-li možné počítačovým hrám přiřknout status umění, stejně jako kinematografii. |
cs |
dc.format |
29 |
cs |
dc.format.extent |
432054 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
počítačové hry
|
cs |
dc.subject |
videohry
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
kinematografie
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
historie
|
cs |
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
filmová řeč
|
cs |
dc.subject |
computer games
|
en |
dc.subject |
videogames
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
movie
|
en |
dc.subject |
cinematography
|
en |
dc.subject |
evolution
|
en |
dc.subject |
history
|
en |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
film language
|
en |
dc.title |
Film a počítačové hry |
cs |
dc.title.alternative |
Theoretical part: Film and computer games. Practical part: Screenwriter on the movie "Besrman" |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Živocký, Jan |
|
dc.date.accepted |
2008-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is about the phenomenon of interactive entertainment which draws from the experience of cinematography for its own evolution. It briefly summarizes the history of gaming industry with the most important milestones. The work also explores factual signs of film language in videogames and reciprocal incidence of games in the area of film. Author debates about the question whether we can assign a status of art for videogames, the same way as it was granted for cinematography. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/124
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Audiovize |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Audiovision Arts |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Fine Arts |
en |
dc.identifier.stag |
8246
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-25 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account