dc.contributor.advisor |
Linhart, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Procházková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T20:03:57Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T20:03:57Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6485
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na zvýšení konkurenceschopnosti Lázní Hodonín. Motivací k výběru tohoto tématu byl fakt, že detašované pracoviště Lázní Hodonín - Lázně Lednice nevyužívá plně svou kapacitu i přesto, že disponuje vysokým potenciálem pro odvětví lá-zeňství. Teoretická část se zabývá konkurenceschopností, cestovním ruchem a lázeňstvím. Na základě výsledků analýz současného stavu firmy (SWOT analýza, interní analýza, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil) práce poskytuje několik návrhů, jak zvýšit konkurenční postavení na trhu. Projekt je také podroben rizikové a nákladové analýze. |
cs |
dc.format |
93 s., 13 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
13012835 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
lázeňství
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
interní analýza
|
cs |
dc.subject |
riziková a nákladová analýza
|
cs |
dc.subject |
Competitive advantage
|
en |
dc.subject |
tourist trade
|
en |
dc.subject |
spa industry
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
internal analysis
|
en |
dc.subject |
hazard operation and cost study
|
en |
dc.title |
Projekt zvýšení konkurenceschopnosti Lázní Hodonín |
cs |
dc.title.alternative |
Project on increase of ability to compete of Hodonín Spa |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, Milan |
|
dc.date.accepted |
2008-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on Hodonín spa's increase in competitive advantage in the spa in-dustry. The motivation behind the choice of topic was the fact, a relocated office of Hodo-nín Spa, Lednice Spa, does not derive much benefit from its capacity, despite the high po-tential in the spa industry. The theoretical part of this thesis deals with competitive advan-tage, tourist trade and the spa industry. On the basis of the results from the analysis of cur-rent state of the firm (SWOT analysis, internal analysis, PEST analysis, Porter's five forces model) this thesis provides several suggestions on how to boost the company's competitive position in the market. The thesis also analysis the situation through hazard operation study and cost study. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8316
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
B |
|