Učitel na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Lajčíková, Miroslava
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T20:24:03Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T20:24:03Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6519
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem mé práce je vztah mezi učitelem a žákem. V teoretické části shrnuji poznatky o profesi učitele, dále se zaměřuji na osobnost učitele a žáka, které mají ve vztahu učitele a žáka nepostradatelnou úlohu. Praktická část shrnuje údaje získané pomocí dotazníkového šetření. Výzkum je zaměřen na rovnocenný (partnerský) vztah učitele a žáka. Zabývá se otázkou jaké vlastnosti by takový vztah měl mít. |
cs |
dc.format |
50 s., 10 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1459685 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
pedagogické znalosti
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
dc.subject |
autorita učitele
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
Teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
pedagogical knowledges
|
en |
dc.subject |
profession competence
|
en |
dc.subject |
authority teacher
|
en |
dc.subject |
pedagogical communication
|
en |
dc.title |
Učitel na základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
A teacher on a primary school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Opatrný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2008-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Object my work is relationship between teacher and pupil. In theoretical part shovel down knowledge about profession teacher, next aim at personality teacher and pupil, who have about relation teacher and pupil indispensable role. Practical part shovel down data enlist help questionnaire saving. Research is aim at equiva-lent (partner) relation teacher and pupil. Deal with question what properties by such relati-on had have. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7866
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account