dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Tesárková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T23:41:06Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T23:41:06Z |
|
dc.date.issued |
2008-03-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6935
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na volný čas dospívajících a prostředí jako jeho hlavní determinantu. Je to lokální prostředí města a venkova, nebo mikroprostředí rodiny, co ovlivňuje způsoby trávení volného času mládeže? Město a venkov se přibližují v mnoha směrech. Hlavním cílem práce je ukázat také na zmenšující se rozdíly v různých oblastech týkajících se volného času a rodinu a jednotlivé stránky rodinného prostředí jako hlavní determinantu aktivit ve volném čase dospívajících. Z výsledků šetření vyplynulo, že dospívajícím volného času neustále přibývá. V jeho celkovém množství nebyly zjištěny u mládeže ve městě a na venkově žádné výrazné rozdíly, stejně tak ve způsobech jeho trávení. V prostředí městském i venkovském převládá pasivnost, dospívající z města i venkova upřednostňují sledování televize a práci s počítačem, před ostatními volnočasovými aktivitami. Provedené šetření ovšem také potvrdilo, že způsob výchovy jako jedna ze stránek rodinného prostředí, zejména snaha o vhodné organizování volného času a dostatek času věnovaný rodiči dětem, má vliv na způsob trávení volného času v období dospívání. Rodina je tedy tím prvotním prostředím volnočasového života a výchovy, místem, kde se mají děti učit svůj volný čas využívat kvalitně tak, aby se jejich volný čas stal nejen prostorem pro odpočinek a zábavu, ale i místem pro lidský rozvoj. |
cs |
dc.format |
123 s. |
cs |
dc.format.extent |
788989 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Prostředí městské a venkovské
|
cs |
dc.subject |
vrstevnické skupiny
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
volnočasové aktivity
|
cs |
dc.subject |
sociální deviace
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
životní styl
|
cs |
dc.subject |
Town environment
|
en |
dc.subject |
rural environment
|
en |
dc.subject |
peer groups
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
free time
|
en |
dc.subject |
free time activities
|
en |
dc.subject |
social deviation
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
lifestyle
|
en |
dc.title |
Prostředí jako determinanta aktivit ve volném čase dospívajících |
cs |
dc.title.alternative |
Environment as a determining factor in adolescents' free time |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2008-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on the way adolescents spend their free time and the environment as its main determiner. Is the way of spending free time determined mainly by the urban/rural environment or by the family environment? Town and country come near each other in many ways. The main objective of the thesis is point at the decreasing differences in various areas concerning free time, as well as the family and family environment as the main determiner of adolescents' free time. The results of survey show that the amount of free time adolescents have keeps increasing. There are no significant differences between young people in towns and in the country, neither in the amount of free time nor in the ways they spend it. Passivity is dominant in both environments, adolescents prefer watching TV and working on computers to other activities. The survey, however, also showed the way of upbringing as one of the aspects of the family environment, especially the effort to organise free time and devote enough time to one's children, influences on the way people spend their free time in adolescence. Thus the family is the primary environment of free time life; it is the place where children should learn to use their free time effectively so that it could become not only time for relaxing and having fun, but also time of human development. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009143
|
|
dc.date.assigned |
2006-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|