Sociálně psychologické zvláštnosti výslechu dětí a mladistvých

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociálně psychologické zvláštnosti výslechu dětí a mladistvých

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nedoma, Ivan
dc.contributor.author Grohmannová, Helena
dc.date.accessioned 2010-07-17T02:32:16Z
dc.date.available 2010-07-21T08:57:30Z
dc.date.issued 2008-04-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7341
dc.description.abstract Je zřejmé, že výslech dětí a mladistvých především z pohledu sociálně psychologických zvláštností je problémem, kterým by se měly zabývat kvalifikované instituce a orgány. Hledání věcných a přínosných odpovědí, týkajících se tohoto problému, by se mělo stát prioritou zejména pro organizace i jednotlivce, kteří s touto věkovou skupinou obyvatelstva pracují. Vždyť výslech je v psychologické podstatě zvláštním případem sociální interakce - komunikace. Hlavním cílem práce bylo popsat zvláštnosti, které se mohou stát příčinou poruchy ve výslechové komunikaci a zcela nebo částečně zablokovat cíl výslechu, tj. dosáhnout pravdivé a smysluplné výpovědi. Snahou bylo zobecnit dostupné poznatky z praxe, což je o to složitější, že každá výslechová situace je specifická a vyžaduje předem promyšlený a řádně připravený postup, závislý na konkrétní situaci. Je nanejvýše žádoucí připomenout, že závěry této práce, která by mohla být dostupná všem zájemcům o problematiku výslechu dětí a mladistvých, mají povahu obecných doporučení, tak jak je potvrzuje praxe. cs
dc.format 51 s. cs
dc.format.extent 469182 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 28.04.2010
dc.subject Děti cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject mladistvý cs
dc.subject psychologické aspekty cs
dc.subject sociální aspekty cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject sugesce cs
dc.subject vnímání cs
dc.subject výslech cs
dc.subject zapamatování cs
dc.subject Children en
dc.subject communication en
dc.subject juvenile person en
dc.subject psychological aspects en
dc.subject social aspects en
dc.subject social pedagogy en
dc.subject suggestion en
dc.subject perception en
dc.subject questioning en
dc.subject remebering en
dc.title Sociálně psychologické zvláštnosti výslechu dětí a mladistvých cs
dc.title.alternative Social and Psychological Specific Features of Questioning Children and Juvenile Persons en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vízdal, František
dc.date.accepted 2008-06-24
dc.description.abstract-translated It is quite obvious that questioning children and juvenile persons poses a problem, in particular from the standpoint of social and psychological specific features, that should be tackled by competent institutions and bodies. Searching for relevant and meaningful answers relating to this problem should become the top priority for organizations and individuals dealing with the mentioned age group, given that from the psychological point of view it is a case of social interaction - communication. The main objective of the present dissertation was the description of specific features which may hinder the communication in the process of questioning and so block, in whole or in part, the purpose of the questioning, that is, to elicit true and meaningful answers. The author tried to generalize the knowledge available from experience, a rather difficult task, as each questioning has its specifics and calls for a well-thought-out and thoroughly prepared process depending on a particular situation. It must be stressed that the conclusions presented in this dissertation, which could be made available to all those interested in the problems of questioning children and juvenile persons, are to be taken as general recommendations that have been proved in practice. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.rights.auth IP cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1009414
dc.date.assigned 2007-04-30
utb.result.grade A
local.subject policejní výslech cs
local.subject děti a mládež cs
local.subject police questioning en
local.subject children and youth en


Files in this item

Files Size Format View
grohmannová_2008_bp.pdfBlocked 458.1Kb PDF View/Open
grohmannová_2008_vp.doc 51.22Kb Microsoft Word View/Open
grohmannová_2008_op.doc 116.2Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account