Hodnocení školního klimatu na střední škole.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Staňková, Sylva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T07:20:09Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T07:20:09Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7836
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce se zabývá školním klimatem. Teoretická část se skládá ze dvou oblastí. V první jde o objasnění základních pojmů vztahující se ke klimatické problematice školy, o přiblížení školního klimatu z pohledu několika autorů, a o zaměření na sociální klima školy. Druhá oblast teoretické části se zabývá oblastmi školního procesu, ze kterých vyplývají faktory ovlivňující klima školy a školní atmosféru. Jde převážně o zaměření právě na takové oblasti školního procesu, které vyjadřují interpersonální vztahy a sociální procesy. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum pomocí dotazníku, jenž zjišťoval atmosféru na Střední průmyslové škole polytechnické - Centru odborné přípravy Zlín. Respondenty byli žáci, učitelé a rodiče. |
cs |
dc.format |
103 s., 11 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3254151 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
vyučování
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
hodnocení
|
cs |
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
kooperace
|
cs |
dc.subject |
environmental influences
|
en |
dc.subject |
climate
|
en |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
students
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.subject |
classes
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
discipline
|
en |
dc.subject |
assessment
|
en |
dc.subject |
relations
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.title |
Hodnocení školního klimatu na střední škole. |
cs |
dc.title.alternative |
High school climate evaluation. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Opatrný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2009-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with a school climate.The theoretical part consists of two sections.Then first section explains basic terms which are connected with the school climate problems, brings near the school climate from the opinion of several authors and concentrates on the social school climate.The second section deals with the spheres of the school process which the factors influencing the school climate and the school atmosphere result from.It is mainly about those spheres of school process which express impersonal relations and social process. The practical part is mainly concentrated on a quantitative research in the form of a questionnaire. This research chased up the information about the atmosphere in Secondary polytechnical school of engineering - Centre of vocational training in Zlín.The respondents were students, parents and teachers. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12062
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
střední průmyslové školy
|
cs |
local.subject |
Zlín (Česko)
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
secondary industrial schools
|
en |
local.subject |
Zlín (Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account