dc.contributor.advisor |
Vrecion, Vladimír
|
|
dc.contributor.author |
Heger, Radek
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T07:36:05Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T07:36:05Z |
|
dc.date.issued |
2009-08-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7871
|
|
dc.description.abstract |
Fúze a akvizice (F&A) jsou jednou z příležitostí růstu v otevřené a globální ekonomice, zvyšující konkurenceschopnost a hodnotu podniků. Fúze nejsou příležitostí pouze pro velké společnosti, ale mohou být předmětem zájmu i společností menších. V roce 2006 bylo v České republice zveřejněno 269 fúzí a převzetí. Průměrná hodnota F&A činila v daném roce 24,5 mil. USD bez započítání osmnácti největších F&A. Efekty fúzí, především synergické efekty, daňové úspory, pořízení majetku s diskontem, diverzifikace, zvyšují konkurenceschopnost společností na trhu a jejich tržní hodnotu. Mezi nejdůležitější synergické efekty patří úspory z rozsahu, vyšší podíl na trhu, zvýšení kapacity a koncentrace znalostí. F&A jsou významné pro akcionáře a vlastníky pro zajištění růstu hodnoty společností. Hodnota společnosti může být vyjádřena kurzovými cenami na veřejných kapitálových trzích, popř. jinými finančními nástroji.F&A se v České republice řídí příslušnou legislativou - obchodním zákoníkem a třetí direktivou EU.Každé rozhodnutí o F&A musí být činěno velmi obezřetně. Obvykle jsou při rozhodování užívány matematické modely, ale nezbytné jsou i znalosti psychologie. Tyto teze řeší problémy technického provedení fúzí, vyhodnocení jejich přínosu v oblasti růstu konkurenceschopnosti společností a jejich hodnoty a metody rozhodovacího procesu. |
cs |
dc.format.extent |
2089105 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
fúze
|
cs |
dc.subject |
převzetí
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
rozhodování
|
cs |
dc.subject |
hodnota
|
cs |
dc.subject |
akvizice
|
cs |
dc.subject |
merge
|
en |
dc.subject |
takeover
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
decision
|
en |
dc.subject |
value
|
en |
dc.subject |
acquisition
|
en |
dc.title |
Fúze obchodních společností a jejich přínos z hlediska růstu kapitálových výnosů |
cs |
dc.title.alternative |
Fusion of companies and the contribution to increase their growth of capital yields |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bařinová, Dagmar |
|
dc.contributor.referee |
Nejezchleba, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2009-10-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
A merger and acquisition (M&A) are one of growth opportunities in open and global economy, increasing competitive advantages and values of companies. Mergers are not only opportunities for large companies. They are objects of interests of smaller firms as well. There were realized 269 mergers and takeovers in 2006 in the Czech Republic. Average value of a merger was approximately 24,5 mil. USD. The biggest eighteen M&A were not included into the previous calculation. Merger effects, especially synergistic effects, tax savings, acquisition of assets with discount, diversification, increase companies competitiveness and value on the market. The most important synergistic effects are economy of scale, higher market share, margin of capacity and concentration on knowledge.M&A are important for shareholders and owners especially for increases of company values. A company value can be assessed by stock quotation on public markets or by other financial instruments.M&A in Czech Republic comply with following laws - Commercial Code and third EU directive. Every M&A decision must be done very carefully. There are usually exploited mathematical models in M&A, but it is necessary to use psychological knowledge as well. My doctoral theses solve problems of technical implementation of mergers, evaluation of their contributions to increasing of competitiveness, company value and methods of decision-making processes. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
13567
|
|
dc.date.assigned |
2004-07-26 |
|
local.subject |
fúze podniků
|
cs |
local.subject |
akvizice podniků
|
cs |
local.subject |
merger of corporations
|
en |
local.subject |
acquisitions of corporations
|
en |