dc.contributor.advisor |
Vávrová, Soňa
|
|
dc.contributor.author |
Polepilová, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T07:55:39Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T07:55:39Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7907
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá postoji studentů středních škol ve Zlíně a okolí v průměrném věku 16 let k tématům souvisejícím s eutanazií a doprovázením umírajících. Teoretická část se věnuje historii umírání a smrti, zřizování hospiců a hospicové péči. V praktické části jsou na základě uplatnění kvantitativní výzkumné strategie zjišťovány postoje studentů k otázkám z přiloženého dotazníku. Cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají adolescenti k pojmům souvisejícím s eutanazií a doprovázením umírajících. Tuto skutečnost lze z hlediska občanské společnosti považovat za velmi důležitou, protože z přístupu adolescentů můžeme usuzovat na další vývoj společnosti, který bude za pár let v rukou právě těchto mladých lidí. V neposlední řadě mne také zajímá, co od dnešních mladých lidí může očekávat moje generace, jelikož v době, kdy budou dnešní studenti středních škol určující a vedoucí složkou společnosti, bude moje věková kategorie v seniorských letech a tudíž se nás dříve či později nepochybně otázka doprovázení umírajících, případně eutanazie, bude bytostně dotýkat. |
cs |
dc.format |
83 s., 4 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2023524 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Eutanazie
|
cs |
dc.subject |
doprovázení umírajících
|
cs |
dc.subject |
hospic
|
cs |
dc.subject |
hospicová péče
|
cs |
dc.subject |
Euthanasia
|
en |
dc.subject |
accompanying of dying persons
|
en |
dc.subject |
hospice
|
en |
dc.subject |
hospice care
|
en |
dc.title |
Postoje studentů středních škol k eutanazii a doprovázení umírajících |
cs |
dc.title.alternative |
Attitudes of secondary schools students to euthanasia and accompanying of dying persons |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Růžičková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2009-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis deals with attitudes of 16 year old (on average) students of secondary schools in Zlín and environs towards euthanasia and accompanying of dying persons. The theoretical part is dedicated to the history of dying and death, the establishment of hospices and hospice care. On the basis of using quantitative research the strategy was to determine the students' attitudes towards the questions from the enclosed questionnaire. The aim was to discover the attitudes of adolescents towards the terms connected with euthanasia and accompanying of dying persons. From the point of view of civil society these facts can be considered as very important, because we can make estimations from their attitudes about the future of our society, which will be in the hands of these young people within several years. Last but not least I am interested in the facts that my generation can anticipate, because during the years when this younger generation will be the determinant and leading part of our society, my generation will be in its senior years and the question of accompanying of dying persons, in some case euthanasia, will touch us essentially. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12153
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
A |
|