Učitel na II. stupni základní školy a jeho vztah k prevenci sociálních deviací
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Duga, Dušan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T11:30:05Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T11:30:05Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8311
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce zmiňuje kulturu školy a její důležitost na celkové klima školy. V této části je popisován žák, učitel, třídní učitel a pedagogický sbor jakožto tvůrci klimatu ve škole i třídě. Také jsou objasněny pojmy prostředí, klima a atmosféra.Tato práce pojednává o klimatu školy a školní třídy. Praktická část této práce je věnována průzkumu informovanosti pedagogů. |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
679581 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
primární prevence
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
kultura školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
personality teachers
|
en |
dc.subject |
primary prevention
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
school culture
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.title |
Učitel na II. stupni základní školy a jeho vztah k prevenci sociálních deviací |
cs |
dc.title.alternative |
Teacher at II. primary schools and its relationship to the prevention of social deviation |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2009-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part mentions school culture and its importance in the overall school climate. It also describes a pupil, teacher, class master and school staff as important actors and climate creators. The expressions such as environment, climate and atmosphere are also explained in this section. This thesis deals with school and classroom climate. The practical part of this thesis focuses on the research informedness pedagogue. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
13379
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
kultura organizace
|
cs |
local.subject |
školy
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
corporate culture
|
en |
local.subject |
schools
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account