dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Hájek, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T13:52:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T13:52:40Z |
|
dc.date.issued |
2009-03-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8592
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá agresivitou a šikanou mezi dětmi na II. stupni základního školství. Snaží se najít a rozebrat důvody, které vedou děti k agresivnímu chování. Podává základní rady ke zvládání těchto jevů a také informace k nejrůznějším možnostem prevence všem žákům a jejich rodičům postižených šikanou. |
cs |
dc.format |
78 s (100 745 znaků), 8 s. p. |
cs |
dc.format.extent |
1185783 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Agresivita
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
způsobené škody
|
cs |
dc.subject |
možnosti pomoci
|
cs |
dc.subject |
třídní klima
|
cs |
dc.subject |
Aggression
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
social-pathology phenomenons
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
damages
|
en |
dc.subject |
chance of help
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.title |
Boj se šikanou na II. stupni ZŠ versus konfrontace postojů žáků a jejich rodičů |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying battle at the second-degree of the elementary school versus the confrontation of pupils' and their parents' attitudes. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2009-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is aimed at the aggression and bullying among children at the second-degree of elementary schools. It tries to find out and analyse the reasons, which lead children to be aggressive. It gives the basic advice how to handle these problems as well as the information of various possibilities of prevention for all the pupils and the parents affected by bullying. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1015807
|
|
dc.date.assigned |
2007-11-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
bullying prevention
|
en |