dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Frantíková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T16:38:08Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T16:38:08Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8923
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci se zabývám sebeobsluhou zrakově postižených, zaměřenou na město Zlín. V teoretické části je definována sebeobsluha. Je zde vymezena rozdílnosti vrozené nevidomosti a získané nevidomosti, sociální a psychologické aspekty, dále se zaměřuji na úpravu prostředí, která je u sebeobsluhy potřebná a na závěr teoretické části popisuji meto-diku nácviku sebeobsluhy. V praktické části jsou na základě výsledků výzkumu realizova-ného pomocí strukturovaného rozhovoru vymezeny hlavní rozdíly sebeobsluhy mezi lidmi s vrozenou nevidomostí a lidmi se získanou nevidomostí. |
cs |
dc.format |
53, 5 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
6499030 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: sebeobsluha
|
cs |
dc.subject |
vrozená nevidomost
|
cs |
dc.subject |
získaná nevidomost
|
cs |
dc.subject |
kompenzační po-můcky
|
cs |
dc.subject |
polostrukturovaný rozhovor
|
cs |
dc.subject |
daily living activities
|
en |
dc.subject |
congenital blindness
|
en |
dc.subject |
acquired blindness
|
en |
dc.subject |
compensatory tools
|
en |
dc.subject |
structured interview
|
en |
dc.title |
Sebeobsluha zrakově postižených |
cs |
dc.title.alternative |
Daily living activities visual disabled people |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2009-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with self-sufficient activities in daily living of the visually chal-lenged in the Zlin region. In the theoretical section daily living activities are described. Apart from this, congenital blindness and acquired blindness are distinguished here, as well as social and psychological aspects of blindness. This part also focuses on the surrounding of the blind and its arrangement which is necessary for daily activities and their self-sufficiency. In the closing chapter of the theoretical section methodology of training for the daily tasks is provided. The practical section, based on a research carried out by means of a structured interview, delimitates general differences in carrying out the daily living activi-ties by people with congenital blindness and people with acquired blindness. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11450
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-13 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
zrakově postižení
|
cs |
local.subject |
kompenzační pomůcky
|
cs |
local.subject |
sebeobsluha
|
cs |
local.subject |
people with visual disabilities
|
en |
local.subject |
compensatory aids
|
en |
local.subject |
self care
|
en |