dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Pařík, Roman
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T18:28:53Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T18:28:53Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9156
|
|
dc.description.abstract |
Public relations sehrávají v soudobém systému marketingových komunikací zcela zásadní a nezastupitelnou roli. Po roce 1990 agentury PR začaly stále intenzivněji pociťo-vat nezbytnost vytvoření určité stavovské organizace. Cílem předložené bakalářské práce je zmapovat historii PR agentur v letech 1989-2008, včetně začlenění historie Asociace Pub-lic Relations Agentur (APRA) a Komory PR (KoPR) a jejich vlivu na celý obor. Důležitým faktorem dynamiky oboru je vývoj trhu PR služeb, včetně aktivit hlavních aktérů, jejich odchodu, kultivace celé branže a lidí. Práce je badatelskou prací, protože od roku 1989, který bezesporu znamenal zásad-ní kvalitativní přelom v celém segmentu PR aktivit, nikdy nedošlo k faktickému popisu historie tohoto dynamického odvětví marketingových, BTL komunikací. Proto i struktura této bakalářské práce, na základě konzultací na KMK FMK UTB a souhlasu vedení kated-ry, je odlišná než udává norma. |
cs |
dc.format |
51 s |
cs |
dc.format.extent |
5155957 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
APRA
|
cs |
dc.subject |
Asociace Public Relations Agentur
|
cs |
dc.subject |
KoPR
|
cs |
dc.subject |
Komora PR
|
cs |
dc.subject |
fee
|
cs |
dc.subject |
income fee
|
cs |
dc.subject |
odměňování agentur
|
cs |
dc.subject |
služby
|
cs |
dc.subject |
talenti
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
odměňování
|
cs |
dc.subject |
APRA
|
en |
dc.subject |
Asociace Public Relations Agentur
|
en |
dc.subject |
KoPR
|
en |
dc.subject |
Komora PR
|
en |
dc.subject |
fee
|
en |
dc.subject |
income fee
|
en |
dc.subject |
rewarding agencies
|
en |
dc.subject |
services
|
en |
dc.subject |
talents
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
rewarding
|
en |
dc.title |
Historie public relations agentur v ČSSR/ČSFR/ČR 1989-2008 |
cs |
dc.title.alternative |
History of Public Relations Agencies in ČSSR/ČSFR/ČR in years 1989-2008 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Svoboda, Václav |
|
dc.date.accepted |
2009-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The field of Public relations has entirely been playing a crucial and indispensible role in the contemporary system of marketing communication. After the year 1990, PR agencies started to feel more intensively the necessity to establish a particular professional organization. The aim of the submitted Bachelor's Diploma thesis is to map the history of PR agencies between 1989-2008, including the incorporation of the history of Asociace Public Relations Agentur (APRA) and Komora PR (KoPR) and their influence on the who-le field of public relations. The important dynamic factor of the field of public relations is the market development of PR services, including the activities of the main actors, their leaves, cultivation of the whole business and people. This thesis is a research work due to the fact that since 1989, which without ques-tion meant a radical qualitative turning point in the whole segment of PR activities, the history of this dynamic sector of marketing and BTL communication has never been in fact described. Accordingly, the structure of this Bachelor's thesis, which is based on the con-sultations with KMK FMK UTB and the approval of its department conveyance, it is fairly different from what is stated by the norm. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10680
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|