Transgenerační přenos stylů výchovy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Cekotová, Svatava
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T20:44:21Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T20:44:21Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9429
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá tematikou transgeneračního přenosu stylů výchovy ve vztahu se Sprange-rovou typologií osobnosti. Zkoumá, jak si psychologické typy lidí přenášejí výchovné vzorce ze svého dětství do svých vlastních rodin a v jaké míře. Zjišťuje také, zda člověk je ochoten opustit výchovný model a nahradit jej. V práci jsou hledána kritéria, která umožní najít u konkrétních typologií určitá doporučení ve výchově, aby se eliminoval výskyt kopírování špatných výchovných stylů. |
cs |
dc.format |
88 s. , 9 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
5746285 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
transgenerační přenos
|
cs |
dc.subject |
typologie osobnosti
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
education style
|
en |
dc.subject |
transmission of education
|
en |
dc.subject |
typology of personality
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.title |
Transgenerační přenos stylů výchovy |
cs |
dc.title.alternative |
The transgenerational transmission of styles of education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with themes of transmission of education style between generations in relation to Spranger typology of personality. It examines the psychological types of people can transmit the educational patterns of his childhood in their own families and to what extent. Also evaluates whether a particular type of person is willing to leave educational model and replace it. There are searched criteria to find the specific typologies to certain recommendations in education, in order to eliminate the incidence of poor educational styles. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12019
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
parenting style
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account