Výuka tchaj-ťi jako rozšíření tělesné výchovy na vysokých školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Micka, Roman
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T21:32:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T21:32:40Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9529
|
|
dc.description.abstract |
Práce se skládá ze dvou částí. V první, teoretické části je vysvětlení důvodů, které mě vedly k vytvoření pilotního programu výuky tchaj-ťi na vysokých školách a jeho ověření včetně shrnutí výsledků některých výzkumů prováděných ve světě. Dále jsou zde teoretická metodologická východiska pro dané zkoumání. Ve druhé, praktické části jsou uvedena praktická východiska výzkumu, samotný výzkum s dílčím vyhodnocením v rámci jednotlivých oblastí, shrnutí výsledků celého výzkumu. V závěru uvádím doporučení pro další výzkum a stručný popis stavu výuky tchaj-ťi na vysokých školách v České republice. |
cs |
dc.format |
69 s. |
cs |
dc.format.extent |
755872 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tchaj-ťi
|
cs |
dc.subject |
tělesná výchova
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
učební plán
|
cs |
dc.subject |
SEIQoL
|
cs |
dc.subject |
POMS
|
cs |
dc.subject |
pohybová výkonnost
|
cs |
dc.subject |
fluence
|
cs |
dc.subject |
flexibilita
|
cs |
dc.subject |
originalita
|
cs |
dc.subject |
elaborace
|
cs |
dc.subject |
tenze
|
cs |
dc.subject |
deprese
|
cs |
dc.subject |
hněv
|
cs |
dc.subject |
vitalita
|
cs |
dc.subject |
únava
|
cs |
dc.subject |
zmatek
|
cs |
dc.subject |
životní cíle
|
cs |
dc.subject |
kvalita života
|
cs |
dc.subject |
vytrvalost
|
cs |
dc.subject |
stabilita
|
cs |
dc.subject |
držení těla
|
cs |
dc.subject |
tvořivé myšlení
|
cs |
dc.subject |
fyzické symptomy
|
cs |
dc.subject |
: tai-chi
|
en |
dc.subject |
physical training
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
tutor plan
|
en |
dc.subject |
SEIQoL
|
en |
dc.subject |
POMS
|
en |
dc.subject |
locomotion performance
|
en |
dc.subject |
fluency
|
en |
dc.subject |
flexibility
|
en |
dc.subject |
originality
|
en |
dc.subject |
elaborateness
|
en |
dc.subject |
tension
|
en |
dc.subject |
depression
|
en |
dc.subject |
anger
|
en |
dc.subject |
vigour
|
en |
dc.subject |
fatigue
|
en |
dc.subject |
confusion
|
en |
dc.subject |
cues
|
en |
dc.subject |
quality of life
|
en |
dc.subject |
perseverance
|
en |
dc.subject |
steadiness
|
en |
dc.subject |
body posture
|
en |
dc.subject |
creative thinking
|
en |
dc.subject |
physical symptoms
|
en |
dc.title |
Výuka tchaj-ťi jako rozšíření tělesné výchovy na vysokých školách |
cs |
dc.title.alternative |
Tchai-ti tuition as an extension of the University physical training |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2009-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
My Master thesis consists of two parts. In the first one - practical - I explain the reasons which had made me to create the pilot programme of the tai-chi tuition for the Universities and to verify it including the summary of several researches conducted in the world in this respect. Furthermore, there are the theoretical and methodological resources of the investi-gation. In the second - practical - part there are the practical resources of the research, the research itself with the partial interpretation within the scope of the particular sections and the summary of the results of the entire research. As a conclusion I indicate the recommen-dation for the further research and the brief description of the situation in tai-chi tuition in the Universities in the Czech Republic. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12095
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
vysoké školy
|
cs |
local.subject |
předmětové kurikulum
|
cs |
local.subject |
taiči
|
cs |
local.subject |
sporty
|
cs |
local.subject |
universities and colleges
|
en |
local.subject |
subject curriculum
|
en |
local.subject |
tai chi
|
en |
local.subject |
sports
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account