Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Branný, Luboš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T23:55:48Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T23:55:48Z |
|
dc.date.issued |
2009-03-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9805
|
|
dc.description.abstract |
Branný Luboš. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (Diplomová práce) Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno, 2009. Tato diplomová práce pojednává o aspektech, které vytvářejí podmínky pro proces výchovy v dnešní společnosti. Popisuje především vliv multikulturality, evropského integračního procesu, lidských práv a procesu vzdělávání na výchovu. |
cs |
dc.format |
87 s. |
cs |
dc.format.extent |
696491 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Výchova
|
cs |
dc.subject |
multikulturalita
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
lidská práva
|
cs |
dc.subject |
životní prostředí
|
cs |
dc.subject |
Evropská unie
|
cs |
dc.subject |
udržitelný rozvoj
|
cs |
dc.subject |
bezpečnost
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
cizinci
|
cs |
dc.subject |
demokracie
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
OSN
|
cs |
dc.subject |
rovnost
|
cs |
dc.subject |
historie
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
projekty
|
cs |
dc.subject |
věda
|
cs |
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
Pedagogy
|
en |
dc.subject |
multiculturalism
|
en |
dc.subject |
multicultural pedagogy
|
en |
dc.subject |
human rights
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
European union
|
en |
dc.subject |
sustainable development
|
en |
dc.subject |
safety
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
foreigners
|
en |
dc.subject |
democracy
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
OSN
|
en |
dc.subject |
equality
|
en |
dc.subject |
history
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
projects
|
en |
dc.subject |
science
|
en |
dc.subject |
language
|
en |
dc.title |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech |
cs |
dc.title.alternative |
Leading to ideation in European and global context |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jílek, Dalibor |
|
dc.date.accepted |
2009-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Branny Lubos. Leading to ideation in European and global context (Diploma thesis) Tomas Bata University in Zlin, Institute of across-fields studies Brno, 2009. This diploma thesis dissert about aspects, which are designing conditions for education process in nowadays society. There is described an effect of multiculturalism, European integrating process, human rights and process of education on pedagogy. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1015735
|
|
dc.date.assigned |
2007-11-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account