Vliv reklamy na osobnost dospělého
Show full item record
No preview available
Title:
|
Vliv reklamy na osobnost dospělého |
Author: |
Pogštefl, Karel
|
Advisor: |
Gulová, Lenka
|
Abstract:
|
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice reklamy a jejímu působení na osobnost dospělého jedince. V současné době, kdy si reklama nachází stále nové způsoby oslovování svých potencionálních zákazníků, kdy prodej výrobků je jedním z hlavních motorů fungování současné společnosti a kdy se její tlak zvyšuje až k tomu, že vede ke vzniku sociálně-patologický jevů je třeba vědět maximum o formách jejího působení, využívaných technikách a možných dopadech co nejvíce. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí ? teoretické a praktické. V teoretické části své práce popisuji co to reklama vlastně je, zkoumám její historii, zmiňuji základní principy komunikace v reklamě a kriticky nahlížím na její úkol v současné společnosti prosperity. Svou pozornost věnuji současným trendům v psychologii reklamy. Podávám přehled o vlivu poznatků o vnímání, o vztahu pozornosti s reklamou, o vlivu paměti a zapomínání na účinnost reklamy a důležitosti motivace pro tuto oblast. V praktické části se pomocí kvalitativního výzkumu formou ohniskové skupiny snažím najít odpověď na otázku o jejím vlivu na osoby, které se účastnily výzkumu a přinést informace, jak reklamu vnímají, co prožívají a jak se s jejím působením vyrovnávají. Po provedeném kódování textu, vytvoření nosných kategorií a subkategorií jsem se snažil formou axiálního a selektivního kódování získat nejdůležitější schémata a upozornit mj. na možná rizika vyplývající z působení reklamy. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/9969
|
Date:
|
2009-03-31 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Institut mezioborových studií |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
1015969
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account