Vlivy výslechového prostředí na výpověď dětí a mladistvých
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vlivy výslechového prostředí na výpověď dětí a mladistvých |
Autor: |
Grohmannová, Helena
|
Vedoucí: |
Nedoma, Ivan
|
Abstrakt:
|
Téma mé diplomové práce je ?Vlivy výslechového prostředí na výpověď dětí a mladistvých?. Výsledkem téměř každého výslechu je výpověď, na které se podílí velké množství faktorů, které ji ovlivňují a dotvářejí její skutečnou podobu. Je známým faktem, že právě výpověď bývá prvním a mnohdy jediným důkazem využitelným pro trestní řízení a proto je důležité, aby byla validní. Co všechno může výpověď dítěte či mladistvého ovlivnit? Beze sporu to bude vztah k předmětné události, které se výpověď dotýká. Mentální zralost vyslýchaného a v neposlední řadě i sociální status a rodinná výchova budou faktory, které budou konečnou podobu výpovědi ovlivňovat. Shora uvedené faktory jsou však ze strany osoby provádějící výslech neovlivnitelné, může (lépe řečeno ?měl by?) s nimi být seznámen a podle toho na vyslýchaného působit. Naproti tomu faktory související s výslechovým prostředím jsou ovlivnitelné. Nežádoucí se dá potlačit či alespoň zmírnit na minimum a pozitiv se dá využít k vytvoření hodnotnější výpovědi. Abychom však těchto vlivů mohli využívat, musíme stanovit určitá obecná pravidla, podle kterých bychom výslechové prostředí utvářeli či přetvářeli a tím dosahovali těch nejlepších výsledků v podobě hodnotných výpovědí dětí a mladistvých. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/11360
|
Datum:
|
2010-03-26 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Institut mezioborových studií |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
16627
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet