1. Teoretická část: Střihová skladba ve filmech české avantgardy třicátých let 20. století 2. Praktická část: Hraný film, 20 minut, střih
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
1. Teoretická část: Střihová skladba ve filmech české avantgardy třicátých let 20. století 2. Praktická část: Hraný film, 20 minut, střih |
Autor: |
Nemeškal, Libor
|
Vedoucí: |
Labík, Ludovít
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá analýzou střihové skladby v dílech české filmové avantgardy třicátých let 20. století. Do této skupiny bývají řazeny především krát-kometrážní počiny Alexandra Hackenschmieda, Otakara Vávry, Jana Kučery, Čeňka Zahradníčka, Karla a Ireny Dodalových, Jiřího Lehovce a dalších, jejichž tvorba formálně odkazuje a navazuje na evropská avantgardní hnutí let dvacátých, zejména na městské symfonie, impresionismus a montážní školu. Z pohledu tématu i formy tyto filmy v prvé řadě reflektují vzestup moderny, čímž do jisté míry naplňují Jacquesem Aumontem definované paradigma "proměnlivého oka". Formální a tematická analýza snímků je vedle informací ze sekundární odborné literatury doplněna i o poznatky z některých dobových teoretických textů či od tvůrců samotných. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/16353
|
Datum:
|
2011-05-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav animace a audiovize |
Studijní obor:
|
Střih a zvuk |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
18930
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet