Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání |
Autor: |
Morávková, Romana
|
Vedoucí: |
Balvín, Jaroslav
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá povoláním asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Teoretická část popisuje obecné stanovy českého školství, poté se zaměřuje na inkluzivní vzdělávání a popisuje základní zdravotní diagnózy ve školních třídách, díky kterým je funkce asistenta pedagoga potřebná. Dále pak popisuje práva, povinnosti, kompetence a rozsah práce asistenta pedagoga, zaměřuje se také na charakteristiku školní třídy jako skupiny, kde asistent pedagoga působí. Kvůli pedagogizaci prostředí a klimatu ve třídě se taktéž teoretická část zabývá charakteristikou různého postavení žáka ve třídě, jakožto i žákovou rolí a prestiží. V teoretické části jsou uvedeny nejčastější problémy spojené s touto funkcí v dnešní době. Praktická část bakalářské práce je složena ze čtyř rozhovorů s asistenty pedagoga, kteří působí na stejné škole a to na Základní škole Slovenská ve Zlíně. Dva asistenti jsou z prvního stupně a dva asistenti z druhého. Rozhovory se budou týkat jejich náplně práce a především vztahu k integrovanému dítěti, jeho rodičům a pedagogům, se kterými asistent pedagoga pracuje. Tyto informace se využijí jako zpětná vazba pro české školství a jako inspirace pro pedagogy a asistenty pedagoga. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/28656
|
Datum:
|
2014-01-20 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
D
34336
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet