Etické řízení služeb

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Etické řízení služeb

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Etické řízení služeb
Autor: Šerek, Radomír
URI: http://hdl.handle.net/10563/30674
Datum: 2008-07-15
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: 144
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Disertační práce se zaměřuje na řízení služeb a vztahů se zákazníkem s přihlédnutím k etickým aspektům. Na základě literární rešerše se etické přístupy jeví jako pozitivní přínos pro řízení služeb a management obecně. V praktické části je analyzován současný stav etiky, a co brání jejímu většímu uplatňování v podnikové praxi. Pokud chce podnik dosáhnout úspěchu ve službách, neměl by se chovat jako izolovaný podnik a měl by budovat vlastní podnikovou soustavu řízení, která bude respektovat specifické vnitřní i okolní podmínky a bude splňovat určité další předpoklady (např. pyramida úspěchu ve službách). Pro utváření a naplňování očekávání zákazníka jsou důležité pojmy hodnota a kvalita služby a čím jsou ovlivňovány. Kvalita služby by měla být cílem i pro poskytovatele služeb neboť existují tvrzení o souvislosti mezi kvalitou služby a ziskem. Na tento tzv. řetězec vztahů mezi kvalitou služby a ziskem navázal autor disertační práce vlastním výzkumem, který se zaměřuje na zkoumání vztahů mezi spokojeným zaměstnancem, spokojeným zákazníkem a obchodním úspěchem servisní firmy. Výsledky potvrzují přímou závislost mezi spokojeností zákazníka a obchodním úspěchem. Co se týče závislosti mezi spokojeností zaměstnance a spokojeností zákazníka, nenachází autor signifikantní korelace. Praktické zkušenosti autora hovoří spíše o důležitosti a kvalitě procesů ve firmách poskytující služby. Proto přichází s metodikou hodnocení vyspělosti servisních procesů, jejímž cílem je dosažení tzv. servisní excelence. Stěžejní závěry disertační práce jsou shrnuty do grafického modelu řízení služeb, který by mohl být další pomůckou pro praktické řízení služeb.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
šerek_2008_dp.pdf 3.273Mb PDF Zobrazit/otevřít
šerek_2008_vp.pdf 1.076Mb PDF Zobrazit/otevřít
šerek_2008_op.pdf 1.531Mb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet