Postoje romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Postoje romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti |
Autor: |
Vítková, Lucie
|
Vedoucí: |
Hladík, Jakub
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá postoji romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti. Teoretická část nejprve vysvětluje teorii postojů a pojmy s nimi související, dále také jaký postoj zaujímají Romové ke vzdělávání. Seznamuje nás s Romy v českém vzdělávacím systému, popisuje způsob výchovy v romské rodině, jaké hodnoty Romové uznávají a v jakém prostředí žijí. Charakterizuje romského žáka na základní škole, zabývá se vztahy těchto dětí s pedagogy, jejich postavením v třídním kolektivu a jakým způsobem tráví volný čas. Praktická část zahrnuje smíšený výzkum prováděný prostřednictvím sémantického diferenciálu a polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu je zjištění, jak se staví romští rodiče ke vzdělávání, jaký má pro ně vzdělání význam a jak hodnotí školu, kterou jejich děti navštěvují. Výzkum se dále zaměřuje na komunikaci rodičů s učiteli a slouží ke zjištění, zda své děti ve vzdělávání podporují a jak hodnotí volnočasové aktivity, které jsou dětem nabízeny. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37023
|
Datum:
|
2015-11-20 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
41439
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet