Piaristické pojetí organizace školství a vzdělávání v kontextu sociální pedagogiky
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Piaristické pojetí organizace školství a vzdělávání v kontextu sociální pedagogiky |
Autor: |
Muselíková, Hana
|
Vedoucí: |
Jůzl, Miloslav
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá pojetím piaristického školství v kontextu sociální pedagogiky. Základy piaristického školství položil koncem šestnáctého století Josef Kalasanský, který v Římě po morové epidemii začal pečovat o děti a mládež bez zaopatření. Josef Kalasansky založil první veřejnou a bezplatnou školu, kterou nazval "Zbožná škola". Přičinil se o vznik řádu piaristů, jehož členové kromě tří povinných slibů skládali ještě slib čtvrtý, a to učit bezplatně zbožnosti, dobrým mravům a potřebným vědomostem mládež. Význam piaristických škol spočíval v jednotné organizaci školství a vzdělávání, výchovném půso-bení, nenásilnosti a tolerantnosti. Během 400 let svého působení piaristé vybudovali roz-sáhlou síť školských zařízení po celém světě. Hlavním posláním řádu bylo a je vedle veřejné dobročinnosti výuka mládeže na školách všech stupňů. Klíčová slova: Řád piaristů, piaristé, piaristické školství, koleje, rezidence, dobročinnost, šlechta, kněží. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37173
|
Datum:
|
2015-12-01 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
E
41657
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet