Úroveň grafomotoriky u dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Úroveň grafomotoriky u dětí předškolního věku |
Autor: |
Válková, Dana
|
Vedoucí: |
Žáková, Iva
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část se zaměřuje na charakteristické rysy dítěte předškolního věku. Rovněž popisuje školní zralost, její znaky a následnou diagnostiku. Dále se zabývá jedním ze základních znaků školní zralosti, a to grafomotorikou, jejím vývojem, správnými pracovními návyky při psaní a následnými nedostatky v této oblasti. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit úroveň grafomotoriky u dětí předškolního věku. Empirická část práce se věnuje kvantitativně orientovanému výzkumu, který byl realizován prostřednictvím Jiráskova testu s dětmi předškolního věku. Následně vyhodnotíme výsledky, ve kterých komparujeme úroveň grafomotoriky v logopedických a běžných třídách. Z výzkumného šetření vyplývá, že děti z logopedických tříd jsou na menší úrovni v oblasti grafomotoriky než děti z běžných tříd mateřských škol. Dívky jsou na větší úrovni v této oblasti než chlapci. Při posttestu děti dosáhly lepších výkonů než při pretestu. Při obou výzkumných šetřeních děti dosáhly kategorie "průměr". |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/39593
|
Datum:
|
2016-11-25 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
D
44904
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet