Dramaturgická analýza filmu Tygr a drak
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Dramaturgická analýza filmu Tygr a drak |
Autor: |
Jakeš, Pavel
|
Vedoucí: |
Labík, Ludovít
|
Abstrakt:
|
Ve své bakalářské práci se věnuji dramaturgické analýze taiwanského filmu Tygr a drak (Wo hu cang long, originál r. v. 2000, Ang Lee, Oscar za nejlepší kameru, nejlepší cizojazyčný film, nejlepší hudbu). Ke zpracování této analýzy mě inspiroval můj studijní pobyt na Taiwanu a především pak jeden ze scenáristů tohoto snímku, který na tamější škole vyučoval scenáristiku. Já jsem tak měl možnost se s ním osobně setkat a nahlédnout na film Tygr a drak z nového úhlu. S filmem je vždy mediálně spjatý hlavně režisér, ale na scenáristy se často zapomíná. Podle mého názoru je ale dobrý film založen na už dobré dramaturgické struktuře, která by měla být obsažena ve scénáři, to znamená, že dobrý film je do značné míry počin dobrého a schopného scenáristy. Téma bakalářské práce jsem postavil na idei analýzy filmu Tygr a drak a zjišťování shod a rozdílností dramaturgických bodů ve scénáři a hotovém filmu. Impulsem mi bylo také to, že si myslím, že v produkci je významnost scenáristy podhodnocována. Známý je vždy režisér, nikoliv scenárista, i když to může být právě jeho zásluha, že film je nakonec tak úspěšný. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/39710
|
Datum:
|
2017-03-16 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ateliér Audiovize |
Studijní obor:
|
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
45064
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet