Připravenost škol na krizové situace
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Připravenost škol na krizové situace |
Autor: |
Sedláčková, Irena
|
Vedoucí: |
Dorková, Zlatica
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá krizovými situacemi s následkem zranění či úmrtí žáka či kolegy ve školním prostředí. V úvodu teoretické části vymezujeme základní pojmy provázející toto téma. V dalších kapitolách se hlouběji zabýváme reakcemi a prožíváním zasažených osob, reakcemi na prožité trauma u dětí, specifikami komunikace v krizových situacích, spoluprací s médii. Dále představujeme možnosti pomoci a služeb, které mohou být školám při řešení těchto situací nápomocny. V poslední kapitole, více prakticky, shrnujeme konkrétní metody a postupy, jež se při neštěstí ve školách osvědčily u nás či v zahraničí. Praktická část popisuje metodiku a průběh kvantitativního výzkumu, který byl formou dotazníkového šetření prováděn v základních a středních školách Olomouckého kraje. Cílem výzkumu bylo zmapovat připravenost škol na tyto situace. Jaké mají školy zkušenosti, kompetence, zda mají připraveny krizové plány, krizové týmy, navazující pomoc a jak se v této oblasti vzdělávají. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/41807
|
Datum:
|
2017-12-01 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
49390
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet