Rozvoj tvořivosti a kritického myšlení při volnočasových aktivitách dětí školního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Rozvoj tvořivosti a kritického myšlení při volnočasových aktivitách dětí školního věku |
Autor: |
Esenderová, Jana
|
Vedoucí: |
Balaban Cakirpaloglu, Irena
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá kreativitou a jejím vlivem na rozvoj kritického myšlení dítěte. S kreativitou a kritickým myšlením se děti setkávají při volnočasových aktivitách. Práce pojednává o rozvoji kreativních schopností jedince, který návštěvami v zájmových útvarech svou kreativitu a kritické myšlení rozvíjí. Prostřednictvím Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD Z) se zjišťuje tvořivý potenciál jedince a současně s testem kritického myšlení vyhodnocujeme kritické myšlení u dětí mladšího školního věku. Zjišťujeme, zda schopnost kreativního myšlení a schopnost kritického myšlení u dětí spolu úzce souvisí. Zjištění vyplývající z této diplomové práce může pomoci pedagogům vytvořit obraz o kreativních schopnostech souvisejících s kritickým myšlením žáků. Na základě zjištěných údajů pak mohou poskytovat žákům adekvátní pozornost a péči v oblasti rozvoje kreativity a kritického myšlení dětí. Kreativita i kritické myšlení je významně individuální. Závěrečná práce zpracovává praktické podklady, na základě kterých demonstruje pozitivní působení kreativity na rozvoj kreativního myšlení dětí mladšího školního věku. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/43469
|
Datum:
|
2017-12-01 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
C
48796
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet