The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media
Autor: Sekula, Martin
Vedoucí: Shurma, Svitlana
Abstrakt: Cílem této práce je popsat prototypický obraz České republiky a srovnat jej s obrazem České republiky v anglofonních masmediích. V teoretické části byly definovány pojmy stereotyp, prototyp a pojmová metafora. Poté byla provedena analýza dané země. Bylo zjištěno, že Česko zpravidla nemá jednu identitu. Češi jsou nezávislí a neochotní spolupracovat, pijí hodně alkoholu a kouří, zároveň připomínají Švejka. V praktické části bylo zjištěno, že nejčastěji zobrazenými osobami jsou Andrej Babiš a Miloš Zeman. Nejfrekventovanější témata zahrnují politické novinky, jídlo, alkohol, uzavřenou a kutilskou povahu Čechů a dopravu. Následující pojmové metafory popisují Českou republiku: Česko je bojiště a neprozkoumaná země. Miloš Zeman se po srovnání jeví jako prototyp Čecha, Andrej Babiš nikoliv. Byla potvrzena dvojí identita, neochota spolupracovat, nadměrné užívání alkoholu a cigaret a kutilská povaha.
URI: http://hdl.handle.net/10563/45073
Datum: 2018-11-09
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav moderních jazyků a literatur
Studijní obor: Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: C 52546


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
sekula_2019_dp.pdf 1.263Mb PDF Zobrazit/otevřít None
sekula_2019_op.doc 49Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
sekula_2019_vp.doc 49.5Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet