The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media |
Autor: |
Sekula, Martin
|
Vedoucí: |
Shurma, Svitlana
|
Abstrakt:
|
Cílem této práce je popsat prototypický obraz České republiky a srovnat jej s obrazem České republiky v anglofonních masmediích. V teoretické části byly definovány pojmy stereotyp, prototyp a pojmová metafora. Poté byla provedena analýza dané země. Bylo zjištěno, že Česko zpravidla nemá jednu identitu. Češi jsou nezávislí a neochotní spolupracovat, pijí hodně alkoholu a kouří, zároveň připomínají Švejka. V praktické části bylo zjištěno, že nejčastěji zobrazenými osobami jsou Andrej Babiš a Miloš Zeman. Nejfrekventovanější témata zahrnují politické novinky, jídlo, alkohol, uzavřenou a kutilskou povahu Čechů a dopravu. Následující pojmové metafory popisují Českou republiku: Česko je bojiště a neprozkoumaná země. Miloš Zeman se po srovnání jeví jako prototyp Čecha, Andrej Babiš nikoliv. Byla potvrzena dvojí identita, neochota spolupracovat, nadměrné užívání alkoholu a cigaret a kutilská povaha. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/45073
|
Datum:
|
2018-11-09 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav moderních jazyků a literatur |
Studijní obor:
|
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
C
52546
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet