Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování |
Autor: |
Mather, Petr
|
Vedoucí: |
Dulík, Tomáš
|
Abstrakt:
|
Předmětem této práce je rozbor současných grafických výukových programovacích jazyků a následná implementace rozšíření jednoho z nich. V první části se zabývá rozborem a procesy výuky programování v současném základním a středním školství. Rozebírá přístupy k výuce programování pro děti ve věku přibližně 10-15 let. Následně obsahuje rozbor nejběžnějších grafických prostředí pro výuku programování. Hlouběji rozebírá prostředí Blockly, pro které je v druhé části popsána implemetace rozšíření. Rozšířením je přidání nových bloků pro struktury, složené datové typy. Zbytek práce se pak zabývá vývojem nových bloků, systému pro jejich obsluhu a ukázkové aplikaci s tímto rozšířením, která je součástí práce. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/45704
|
Datum:
|
2018-12-21 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav automatizace a řídicí techniky |
Studijní obor:
|
Informační a řídicí technologie |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
53454
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet