Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování
Autor: Mather, Petr
Vedoucí: Dulík, Tomáš
Abstrakt: Předmětem této práce je rozbor současných grafických výukových programovacích jazyků a následná implementace rozšíření jednoho z nich. V první části se zabývá rozborem a procesy výuky programování v současném základním a středním školství. Rozebírá přístupy k výuce programování pro děti ve věku přibližně 10-15 let. Následně obsahuje rozbor nejběžnějších grafických prostředí pro výuku programování. Hlouběji rozebírá prostředí Blockly, pro které je v druhé části popsána implemetace rozšíření. Rozšířením je přidání nových bloků pro struktury, složené datové typy. Zbytek práce se pak zabývá vývojem nových bloků, systému pro jejich obsluhu a ukázkové aplikaci s tímto rozšířením, která je součástí práce.
URI: http://hdl.handle.net/10563/45704
Datum: 2018-12-21
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav automatizace a řídicí techniky
Studijní obor: Informační a řídicí technologie
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 53454


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
mather_2019_dp.pdf 2.235Mb PDF Zobrazit/otevřít
mather_2019_dp.zip 141.2Mb application/zip Zobrazit/otevřít None
mather_2019_op.pdf 110.7Kb PDF Zobrazit/otevřít None
mather_2019_vp.docx 26.20Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet