Kritické myšlení žáků středních škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Kritické myšlení žáků středních škol |
Autor: |
Miklíková, Lenka
|
Vedoucí: |
Martincová, Jana
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce je zpracovaná na téma kritické myšlení žáků středních škol. Teoretická část se věnuje kritickému myšlení, ve kterém jsou postupně předkládány informace z různých oblastí, počínaje definicí kritického myšlení v pojetí rozličných autorů přes modely kritického myšlení až po kompetence kriticky myslícího jedince. Kritické myšlení je označováno jako klíčová dovednost 21. století, ale zároveň se řadí mezi dovednosti, které ve výuce chybí. Právě proto je v diplomové práci zmínka o klíčovém dokumentu pro rozvoj vzdělávací soustavy České republiky nazvaném Strategie 2030+, která si jako jeden ze dvou hlavní cílů stanovila zaměřit vzdělávání více na získání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní i osobní život. Tento cíl je uveden především v souvislosti s reakcí na společenské změny, kdy se stává čím dál důležitější dovedností právě orientace v nepřeberném množství informací, nutnost s nimi správně pracovat a umět je aplikovat. Jelikož je zmiňovaná strategie v počátcích jsou v práci uvedeny také programy na podporu kritického myšlení pro středoškolské žáky. Cílem praktické časti je zjistit, jaká je úroveň kritického myšlení u žáků středních škol a jak námi stanovené faktory zmíněnou úroveň ovlivňují |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/46253
|
Datum:
|
2021-01-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
57842
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet