Primární vzdělávání romských žáků prizmatem asistenta pedagoga
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Primární vzdělávání romských žáků prizmatem asistenta pedagoga |
Autor: |
Pokladníková, Pavla
|
Vedoucí: |
Hanková, Magdalena
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá problematikou primárního vzdělávání romských žáků prizmatem asistenta pedagoga. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku romské menšiny, vzdělávání romských žáků v běžných základních školách a roly asistenta pedagoga v edukačním procesu romského žáka. V první kapitole se práce zaměřuje na charakteristiku romské menšiny, a to v kontextu její historie, kultury a postavení dítěte v rodině. V druhé části dále vymezujeme vzdělání romských žáků v běžných základních školách, jejich integraci a inkluzi, specifikaci edukace romských žáků v běžných základních školách a jejich podpůrná opatření poskytovaná v prostředí běžných základních škol. Ve třetí kapitole popisujeme roli asistenta pedagoga v edukačním procesu romského žáka, historický vývoj profese, působení asistenta pedagoga v základní škole hlavního vzdělávacího proudu a jeho význam při práci s romskými žáky. Praktická část je zaměřena na bázi kvalitativního výzkumu, ten si klade za cíl zjistit a popsat, jak asistent pedagoga vnímá edukaci romského žáka v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Data získaná skrze polostrukturovaná interview byla analyzována pomocí dílčích postupů zakotvené teorie. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/46646
|
Datum:
|
2021-01-27 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
58564
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet