Analýza edukačních postupů s dětmi mladšími tří let v zařízeních pro předškolní vzdělávání

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Analýza edukačních postupů s dětmi mladšími tří let v zařízeních pro předškolní vzdělávání

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Analýza edukačních postupů s dětmi mladšími tří let v zařízeních pro předškolní vzdělávání
Autor: Tomeková, Nela
Vedoucí: Wiegerová, Adriana
Abstrakt: Diplomová práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem je zjistit, jaké edukační postupy preferují učitelé při práci s dětmi mladšími tří let v předškolních zařízeních. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o teoretickém vymezení pojmu edukační postupy a o přístupech učitele v edukaci dětí mladší tří let. V diplomové práci se autorka věnuje také specifikaci jednotlivých typů předškolních zařízení a požadavkům na učitelky mateřských škol, pečovatelky v dětských skupinách a ošetřovatelky v jeslích. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Získaná data byla sbírána postupně pomocí interview s učitelkami, pečovatelky a ošetřovatelkami z jednotlivých typů zařízení. Z analýzy dat vyplynulo, že pro práci s dětmi mladšími tří let jsou nejčastěji využívány tři skupiny organizačních forem a to frontální, individualizované a skupinové. Mezi často využívané metody patří dramatizace, vyprávění, názorné metody, situační a převažuje hra. K samotné vzdělávací práci s dětmi dochází až po zvládnutí období adaptace a po vytvoření si základních hygienických a sebeobslužných návyků.
URI: http://hdl.handle.net/10563/47763
Datum: 2019-10-04
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Pedagogika předškolního věku
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: C 54050


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
tomeková_2020_dp.pdf 1.625Mb PDF Zobrazit/otevřít None
tomeková_2020_op.docx 17.60Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
tomeková_2020_vp.docx 19.15Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet