Strategie pro podporu adaptace dětí romského etnika v mateřské škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Strategie pro podporu adaptace dětí romského etnika v mateřské škole |
Autor: |
Urbanová, Julie
|
Vedoucí: |
Matušů, Renáta
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce s názvem "Strategie pro podporu adaptace dětí romského etnika v mateřské škole" má teoreticko-empirický charakter. Jejím primárním cílem je odkrýt strategie pro podporu adaptace dětí romského etnika využívané v mateřských školách. V teoretické části jsou nejprve sumarizovány obecné poznatky týkající se adaptačního procesu s ohledem na předškolní vzdělávání. V návaznosti na to jsou dále popsány takové aspekty romské kultury a výchovy, jež mohou podstatným způsobem ovlivnit jeho průběh. Navazující empirická část poté prezentuje výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Získaná data byla sesbírána prostřednictvím polostrukturovaného interview s devíti učitelkami mateřských škol a následně zpracována pomocí otevřeného kódování do příslušných kategorií. Výsledky výzkumu odhalují, že učitelky v praxi využívají celou řadu způsobů, jimiž se snaží adaptaci romských dětí usnadnit, nicméně jejich jednání vychází převážně z vlastní intuice. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50444
|
Datum:
|
2021-10-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet