Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí |
Autor: |
Berecková, Lenka
|
Vedoucí: |
Klimecká, Eva
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce s názvem "Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí" pojednává o názorech pedagogů na nadané děti, ale i nadání samotné. Je psána ve dvou částech - teoretické a praktické. Teoretická část předkládá historické kořeny, které se zabývaly nadáním, poté definuje nadání a talent, jejich modely a druhy. Popisuje nadané dítě, čím je charakteristické, jeho povahové a osobnostní rysy, také jak a kým může být nadané dítě identifikováno. Specifikuje identifikaci nadaných dětí v mateřských školách nebo jiné inovativní metody. Dále se věnuje vzdělávání nadaných dětí a tomu, jak je ukotveno v českém zákoně. Udává teoretická východiska postojů učitelům k nadaným a možnosti jejich následného rozvoje se zaměřením na předškolní vzdělávání. Krátce definuje pedagoga pracujícího s nadanými dětmi. Popisuje organizace a instituce, které se nadaným dětem věnují v ČR. Praktická část popisuje výzkum, který je smíšeného charakteru. Jsou zde vysvětleny všechny metodologické náležitosti. Pro získání dat potřebných pro tento výzkum byl použit dotazník, v jehož úvodu se vyskytovaly otázky uzavřené a v závěru otázky užívající metaforických pojmů, jejich vysvětlení a také objasnění vlivu na budoucí život nadaného dítěte. Následovala analýza metafor a závěrečná shrnutí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50556
|
Datum:
|
2022-01-26 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet