Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole |
Autor: |
Studená, Jana
|
Vedoucí: |
Pacholík, Viktor
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce pojednává o podpoře autoregulace emocí u dětí v mateřské škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou emocí, nelibými emoci, regulací a autoregulací emocí, emočním vývojem dítěte předškolního věku, prosociálního chování a socializací v předškolním věku a možnostmi podpory regulace emocí. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu s metodou polostrukturovaného interwiew s učitelkami mateřských škol. Cílem práce je analyzovat, jaké specifické postupy učitelky používají pro podporu schopnosti autoregulace emocí u dětí v mateřské škole. Výsledky ukazují že učitelky považují u dětí za projevy vhodné k autoregulaci emocí přehnaný pláč, zlost a vztek, které se vyskytují při různých situacích. Kolektiv dětí, velký počet dětí, přístup učitelek a nejednotnost s rodiči může podle učitelek autoregulaci emocí jistým způsobem ovlivňovat. Výzkum dále ukázal, že přístup k podpoře schopnosti autoregulace emocí je u učitelek spontánní, nahodilý a nesystematický. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50900
|
Datum:
|
2021-10-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet