Možnosti výtvarné tvorby dětí v lesních mateřských školách

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Možnosti výtvarné tvorby dětí v lesních mateřských školách

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Možnosti výtvarné tvorby dětí v lesních mateřských školách
Autor: Hráčková, Barbora
Vedoucí: Stadlerová, Hana
Abstrakt: Cílem mé bakalářské práce je přiblížit koncepci lesních mateřských škol a popsat jejich kladný vliv na rozvoj dítěte po všech jeho stránkách. Dále jsem si stanovila za cíl vytvořit sadu výtvarných aktivit, které budou realizovatelné v prostředí lesní mateřské školy. V úvodu se zabývám lesními mateřskými školami jako možností alternativního vzdělávání dětí předškolního věku, charakterizuji podmínky, za kterých by škola měla vzniknout a dále i fungovat. Následně popisuji principy, podle kterých probíhá vzdělávání v lesních mateřských školách. Pojednávám zde rovněž i o plynulém učení nebo učením prožitkem. Dále se zabývám typy lesních mateřských škol, které fungují v České republice. V teoretické části nalezneme i legislativní podmínky, které musí tyto školy splňovat, aby mohly být zapsány do rejstříku škol a školských zařízení. V praktické části je uvedeno šest konkrétních výtvarných činností, které byly realizovány v prostředí, který se nachází poblíž lesní mateřské školy. Sada výtvarných aktivit je doplněná o fotografie dokumentující tvorbu dětí. Přibližuji vzdělávací cíle, postup, kterým jsme k jejich realizaci cílů směřovali. Realizované aktivity jsou následně evaluovány a na základě evaluace jsou i formulována doporučení pro pedagogickou praxi.
URI: http://hdl.handle.net/10563/51193
Datum: 2021-10-12
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
hráčková_2022_dp.pdf 3.671Mb PDF Zobrazit/otevřít None
hráčková_2022_op.pdf 420.9Kb PDF Zobrazit/otevřít None
hráčková_2022_vp.pdf 2.402Mb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet