Hodnocení obtížnosti vybraných učebnic pro první stupeň ZŠ

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Hodnocení obtížnosti vybraných učebnic pro první stupeň ZŠ

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Hodnocení obtížnosti vybraných učebnic pro první stupeň ZŠ
Autor: Hrbáčková, Tereza
Vedoucí: Klapko, Dušan
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá hodnocením obtížnosti učebnic přírodovědy pro první stupeň základní školy. Teoretická část sumarizuje poznatky o předmětu přírodověda, objasňuje základní pojmy teorie a evaluace učebnic a prezentuje vybrané výzkumy učebnic realizované v zahraničí a České republice. Praktická část je založena na kvantitativně orientovaném výzkumu, jehož cílem je vypočítat potenciální náročnost a přiměřenost výkladových textů v současných učebnicích přírodovědy pro 4. a 5. ročník základní školy. Předmětem výzkumu je 6 učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník, které byly řediteli a učiteli základních škol uváděné jako nejvíce využívané. K analýze těchto učebnic je použita komplexní metoda měření obtížnosti textu. Dále jsou metodou strukturovaného interview zjišťovány názory učitelů prvního stupně základní školy na vybrané učebnice přírodovědy. Výsledky výzkumu prokázaly, že žádná z učebnic nevykazuje příliš jednoduchý nebo mimořádně obtížný text.
URI: http://hdl.handle.net/10563/51550
Datum: 2021-10-11
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 60126


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
hrbáčková_2022_dp.pdf 1.479Mb PDF Zobrazit/otevřít None
hrbáčková_2022_op.pdf 352.1Kb PDF Zobrazit/otevřít None
hrbáčková_2022_vp.pdf 373.0Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet