Název: | Úloha institucionálního, vzdělávací a rodinného kontextu pro zapojení do podnikání: důkazy z Albánie, Kosova a Severní Makedonie |
Autor: | Çera, Edmond |
ISBN: | 978-80-7678-119-1 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/52375 |
Datum: | 2010-07-14 |
Vydavatel: |
|
Počet stran: |
|
Dostupnost: | Bez omezení |
Abstrakt:
Přestože vědci studovali vliv individuálního postoje, subjektivních norem a vědomě řízeného chování na podnikatelský záměr, je třeba objasnit, jakou roli mají další související faktory pro zapojení do podnikatelských aktivit. Pro zaplnění této mezery a zaměření se na tento nedostatek, tato práce si klade za cíl prozkoumat roli institucionální, vzdělávací a rodinné souvislosti ve vztahu mezi činiteli ovlivňujícími chování jednotlivce a jeho zapojení do podnikání. Související faktory budou mít ve výzkumu roli potenciálních moderátorů vztahu mezi postojem, subjektivními normami, vědomě řízeným chováním a zapojením jednotlivce do zahájení podnikání. Předpokládá se, že institucionální prostředí ovlivňuje postoje směrem k zahájení podnikání. Dále se předpokládá, že vzdělání určuje vztah mezi postojem, vědomě řízeným chováním a motivací člověka k zahájení podnikání, rovněž rodinné zázemí ovlivňuje vazby mezi původci motivace jednotlivce k zahájení podnikání. Výzkum je prováděn prostřednictvím individuálního sběru dat za pomoci dotazníkového šetření ve třech zemích na Západním Balkáně: Albánii, Kosovu a Severní Makedonii. Vztahy budou prozkoumány pomocí částečné regrese Partial Least Square v rámci modelování strukturálními rovnicemi, individuálně pro každou zemi.
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit | Popis |
---|---|---|---|---|
Edmond_Cera_Doctoral_Thesis_Summary_2022.pdf | 1.782Mb |
Zobrazit/ |
||
çera_2022_dp.pdf | 1.477Mb |
Zobrazit/ |
None | |
çera_2022_op.pdf | 1.232Mb |
Zobrazit/ |
None | |
çera_2022_vp.pdf | 869.3Kb |
Zobrazit/ |
None |