Povědomí učitelek v mateřské škole o možnostech logopedické prevence
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Povědomí učitelek v mateřské škole o možnostech logopedické prevence |
Autor: |
Lidáková, Veronika
|
Vedoucí: |
Žáková, Iva
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zaměřuje na logopedickou prevenci v mateřské škole. Pohled na logopedickou prevenci zkoumáme z pohledu učitele. V teoretické části nejdříve vymezujeme pojímání logopedické prevence v rámci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a popisujeme zařízení, která se logopedickou péčí zabývají. Dále definujeme pojem logopedická prevence a blíže popisujeme spojitost mezi ní a mateřskou školou. V souvislosti s logopedickou prevencí se zabýváme i kompetencemi učitele mateřské školy, které si přiblížíme. Praktická část bakalářské práce je postavena na kvantitativně orientovaném výzkumu, ve kterém jsme zjišťovali za pomocí dotazníku, jaké povědomí mají učitelky mateřských škol o logopedické prevenci, jak souvisí se vzděláním učitelek a také nás zajímalo, jak respondenti zařazují logopedickou prevenci do běžného programu mateřské školy a jak vnímají narušenou komunikační schopnost u dětí. Výsledky byly na základě dat z dotazníku zpracovány, v rámci diskuse srovnány s jinými výzkumy a bylo sepsáno doporučení pro praxi mateřských škol. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52879
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet