Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy |
Autor: |
Cahlíková, Nikola
|
Vedoucí: |
Janíková, Marcela
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se věnuje procesu adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol. Mnoho začínajících učitelů prožívá takzvaný šok z reality a není jim nabízená dostatečná podpora ze stran škol a také zkušenějších učitelů. Teoretická část vymezuje základní pojmy práce jako je začínající učitel, uvádějící učitel a také nastiňuje současný stav adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol v České republice. Výzkumná část je tvořena z kvalitativně orientovaného výzkumu. Jsou vedeny strukturované interviews se začínajícími učitelkami s jejich maximální délkou praxe do 3 let. Na základě interview je text pomocí kódování podroben analýze. Jsou prezentovány a diskutovány hlavní výsledky týkající se celého procesu adaptace začínajících učitelů, komunikace ve vztahu k začínajícím učitelům, míra nabízené pomoci a pocity učitelů ze vstupu do nového prostředí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/53128
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet