Vizuální prostředky v učebnicích 1. stupně základní školy z pohledu učitele a žáka
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vizuální prostředky v učebnicích 1. stupně základní školy z pohledu učitele a žáka |
Autor: |
Navrátilová, Michaela
|
Vedoucí: |
Vašíková, Jana
|
Abstrakt:
|
Předkládaná diplomová práce se zabývá vizuálními prostředky v učebnicích vlastivědy z pohledu učitelů 1. stupně základní školy a žáků 5. ročníku základní školy. V rámci teoretické části jsou vymezeny pojmy související s vizuálními prostředky v učebnici a typy, faktory použití a funkce samotných vizuálních prostředků. Pozornost je dále věnovaná fenoménu učebnice a vyučovacímu předmětu vlastivěda. Výzkumná část si klade za cíl zjistit, jaký význam připisují participanti vizuálním prostředkům ve vlastivědných učebnicích 5. ročníku základní školy. Práce prezentuje výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu realizovaného výzkumnou metodou polostrukturovaného interview s učiteli a žáky 5. ročníku základní školy. Ze zpracovaných dat vyplynulo, že bez ohledu na sympatie či nesympatie k učebnicím považují participanti vizuální prostředky v učebnicích za stěžejní prvek názornosti pro učení žáků. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/54914
|
Datum:
|
2024-01-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet