Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže |
Autor: |
Jašková, Renata
|
Vedoucí: |
Matušů, Renáta
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá významem vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol v souvislosti se zvládáním pracovní zátěže. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů, mezi něž patří pracovní zátěž, stres, zvládání zátěže a vnímání osobní zdatnosti. V empirické části je poté představen kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit souvislost právě mezi vnímanou zdatností učitelů mateřských škol a jejich pracovní zátěží. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím dotazníkové baterie. Hlavním zjištěním bylo odhalení existence statisticky významné souvislosti mezi těmito proměnnými. Taktéž byly zjištěny zátěžové faktory objevující se v profesi učitele mateřské školy jako nezvládnutá inkluze, množství administrativy či nedocenění školství. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55103
|
Datum:
|
2024-01-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet