Dopad csr a zeleného vedení na konkurenceschopnost podniků: důkazy z indických malých a středních podniků

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Dopad csr a zeleného vedení na konkurenceschopnost podniků: důkazy z indických malých a středních podniků

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Dopad csr a zeleného vedení na konkurenceschopnost podniků: důkazy z indických malých a středních podniků
Autor: Pal, Shivam
Vedoucí: Javed, Mohsin
Abstrakt: Společenská odpovědnost firem (CSR) a vedení šetrné k životnímu prostředí se ukázaly jako kritické faktory utvářející udržitelné obchodní praktiky po celém světě. Tyto postupy nejen reagují na společenské potřeby a obavy životního prostředí tím, že inovují ekologickou energii, ale mají také dopad na podniky s lepším uznáním, hospodářskými zisky a konkurenceschopností.. Nedostatek související literatury však vyžaduje další zkoumání. Proto tato práce zkoumá roli společenské odpovědnosti firem (CSR) a zeleného vedení (GL) na zelené inovace (GI) a jejich vliv na konkurenceschopnost malých a středních podniků (MSP) v indickém kontextu, rozmanitém a rychle se vyvíjejícím ekonomickém prostředí. Metodologicky jsou shromažďována data od 116 malých a středních podniků v různých odvětvích v Indii pomocí metody pohodlného vzorkování a k analýze vztahů mezi iniciativami CSR, ekologicky uvědomělým vedením a konkurenceschopností podniků pomocí softwaru SmartPLS 4 se používá částečné modelování nejmenších čtverců (PLS-SEM).Zjištění zdůrazňují významnou pozitivní korelaci mezi postupy CSR, zeleným vedením a konkurenceschopností malých a středních podniků (MSP). To podtrhuje význam začlenění zásad CSR a environmentálního vedení do strategického plánování malých a středních podniků, aby se posílila pozice na trhu a odolnost. Důsledky těchto zjištění se vztahují jak na podniky, tak na tvůrce politik. Podniky jsou vyzývány, aby uznaly CSR a ekologické vedení jako strategické imperativy a integrovaly je do svých provozních rámců. Politici by měli usnadňovat příznivé prostředí prostřednictvím pobídek, podpůrných mechanismů a regulačních rámců nařizujících zodpovědné obchodní praktiky. S ohledem na omezení, jako jsou omezení velikosti vzorku a potenciální zkreslení odezvy, je zapotřebí dalšího výzkumu, který by prozkoumal nuance specifické pro dané odvětví a regionální rozdíly.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55158
Datum: 2024-02-05
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav podnikové ekonomiky
Studijní obor: Business Administration and Entrepreneurship


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
pal_2024_dp.pdf 2.261Mb PDF Zobrazit/otevřít None
pal_2024_op.docx 97.74Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
pal_2024_vp.docx 97.96Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet