Povědomí učitelek mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Povědomí učitelek mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami |
Autor: |
Forejtová, Martina
|
Vedoucí: |
Žáková, Iva
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem učitelek mateřské školy. Cílem práce je zjistit, jaké odborné znalosti mají učitelky mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se věnujeme vymezení pojmu dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. V souvislosti se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami definujeme školská poradenská zařízení, podpůrná opatření, včetně asistenta pedagoga. Klíčovou roli hraje také samotný učitel, proto se věnujeme osobnosti učitele a jeho pedagogickým kompetencím. Praktická část bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření. Zjišťovali jsme, jaké odborné znalosti a názory mají učitelky na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, na jaká školská poradenská zařízení se mohou obrátit a jak hodnotí vzájemnou spolupráci. Zabývali jsme se povědomím učitelek o formách vzdělávaní dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a postupem při vzdělávání těchto dětí. Výsledky byly poté zpracovány, v rámci diskuse srovnány s dalšími výzkumy a bylo navrhnuto doporučení pro praxi. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55585
|
Datum:
|
2024-01-11 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet