Role učitelky v Montessori škole

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Role učitelky v Montessori škole

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Role učitelky v Montessori škole
Autor: Češková, Kateřina
Vedoucí: Fasnerová, Martina
Abstrakt: Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru a zabývá se tématem role učitelky v Montessori mateřské škole. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. Úvodní kapitola se zabývá alternativním vzděláváním, jeho charakteristickými rysy, funkcemi a typy těchto směrů. Druhá kapitola pojednává o Montessori pedagogice a její charakteristice a myšlenkách, zakladatelce Marie Montessori, Montessori principech a vzdělávacích oblastech. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována samotnému učiteli v tradiční a Montessori mateřské škole, jeho roli a profesním kompetencím. Závěr této kapitoly pojednává o specifikách práce a činnostech učitelky v Montessori mateřské škole. Praktická část diplomové práce byla realizována prostřednictvím kvalitativně orientovaného výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit a popsat, jak učitelky v Montessori mateřské škole vnímají svoji roli v Montessori vzdělávacích oblastech. Výzkum byl realizován s využitím metod polostrukturovaného interview s učitelkami ve vybrané Montessori mateřské škole a pozorování interakce učitelky s dětmi.
URI: http://hdl.handle.net/10563/56147
Datum: 2024-01-22
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Předškolní pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
češková_2024_dp.pdf 2.682Mb PDF Zobrazit/otevřít None
češková_2024_op.docx 25.45Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
češková_2024_vp.docx 27.29Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet