Role učitelky v Montessori škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Role učitelky v Montessori škole |
Autor: |
Češková, Kateřina
|
Vedoucí: |
Fasnerová, Martina
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru a zabývá se tématem role učitelky v Montessori mateřské škole. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. Úvodní kapitola se zabývá alternativním vzděláváním, jeho charakteristickými rysy, funkcemi a typy těchto směrů. Druhá kapitola pojednává o Montessori pedagogice a její charakteristice a myšlenkách, zakladatelce Marie Montessori, Montessori principech a vzdělávacích oblastech. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována samotnému učiteli v tradiční a Montessori mateřské škole, jeho roli a profesním kompetencím. Závěr této kapitoly pojednává o specifikách práce a činnostech učitelky v Montessori mateřské škole. Praktická část diplomové práce byla realizována prostřednictvím kvalitativně orientovaného výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit a popsat, jak učitelky v Montessori mateřské škole vnímají svoji roli v Montessori vzdělávacích oblastech. Výzkum byl realizován s využitím metod polostrukturovaného interview s učitelkami ve vybrané Montessori mateřské škole a pozorování interakce učitelky s dětmi. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56147
|
Datum:
|
2024-01-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet