Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy |
Autor: |
Hanousková, Nikola
|
Vedoucí: |
Vašíková, Jana
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce má teoreticko-empiricky charakter a zabyvá se současnou revizí předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy. Teoretická část představuje pojem kurikulum a jeho široké pojetí, popisuje historické proměny předškolního kurikula a analyzuje změny, kterymi prochází předškolní kurikulum v současnosti. Empirická část představuje kvalitativně orientovany vyzkum, ktery byl realizován pomocí metod focus group a interview s učiteli mateřskych škol. Hlavním cílem vyzkumu je odhalit přístup učitelů mateřskych škol k revizi předškolního kurikula. Vyzkum byl zaměřen na míru informovanosti učitelů o současné revizi předškolního kurikula, na jejich přístup k očekávanym změnám a analyzu současnych problémů v předškolním vzdělávaní, na základě, kterych by sami učitelé navrhovali změny a jejich doporučení pro úspěšné zavedení změn do praxe mateřskych škol. Z vyzkumného šetření vyplívá, že učitelé mateřskych škol jsou otevřeni novym změnám v předškolním vzdělávání, avšak negativně vnímají průběh současné revize předškolního vzdělávání, která dle učitelů probíhá v pozadí revize základního vzdělávání a upozorňují na nedostatek veřejně dostupnych informací k plánovanym změnám, o které mají učitelé mateřskych škol zájem. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56560
|
Datum:
|
2024-01-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet