Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy
Autor: Hanousková, Nikola
Vedoucí: Vašíková, Jana
Abstrakt: Diplomová práce má teoreticko-empiricky charakter a zabyvá se současnou revizí předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy. Teoretická část představuje pojem kurikulum a jeho široké pojetí, popisuje historické proměny předškolního kurikula a analyzuje změny, kterymi prochází předškolní kurikulum v současnosti. Empirická část představuje kvalitativně orientovany vyzkum, ktery byl realizován pomocí metod focus group a interview s učiteli mateřskych škol. Hlavním cílem vyzkumu je odhalit přístup učitelů mateřskych škol k revizi předškolního kurikula. Vyzkum byl zaměřen na míru informovanosti učitelů o současné revizi předškolního kurikula, na jejich přístup k očekávanym změnám a analyzu současnych problémů v předškolním vzdělávaní, na základě, kterych by sami učitelé navrhovali změny a jejich doporučení pro úspěšné zavedení změn do praxe mateřskych škol. Z vyzkumného šetření vyplívá, že učitelé mateřskych škol jsou otevřeni novym změnám v předškolním vzdělávání, avšak negativně vnímají průběh současné revize předškolního vzdělávání, která dle učitelů probíhá v pozadí revize základního vzdělávání a upozorňují na nedostatek veřejně dostupnych informací k plánovanym změnám, o které mají učitelé mateřskych škol zájem.
URI: http://hdl.handle.net/10563/56560
Datum: 2024-01-22
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Předškolní pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
hanousková_2024_dp.pdf 3.081Mb PDF Zobrazit/otevřít None
hanousková_2024_op.pdf 238.3Kb PDF Zobrazit/otevřít None
hanousková_2024_vp.docx 27.27Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet