Neformální koučování zaměstnanců a pracovní výkon ve vysokoškolském vzdělávání: Role vnímané organizační podpory a transformačního vedení

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Neformální koučování zaměstnanců a pracovní výkon ve vysokoškolském vzdělávání: Role vnímané organizační podpory a transformačního vedení

Zobrazit celý záznam

Thumbnail
Název: Neformální koučování zaměstnanců a pracovní výkon ve vysokoškolském vzdělávání: Role vnímané organizační podpory a transformačního vedení
Autor: Nguyen, Thuy Giang
ISBN: 978-80-7678-318-8
URI: http://hdl.handle.net/10563/56819
Datum: 2024-06-30
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: 49
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Koučování je definováno jako proces, který motivuje lidi k dosažení jejich největšího potenciálu v osobním i profesním životě. Rostoucí počet vědců vytvořil různé akademické články a provedl studie na téma koučování. I když došlo k výraznému nárůstu globálního chápání koučování, koncept neformálního koučování zůstává omezený a nepochopitelný. Na základě teorie sociální výměny si tedy studie klade za cíl vyvinout komplexní model pro zkoumání (1) přímých účinků neformálního koučování na vnímanou organizační podporu a pracovní výkon akademických pracovníků, (2) zprostředkovatelskou roli vnímané organizační podpory v efektu neformálního koučování o pracovním výkonu akademických pracovníků a (3) moderující roli transformačního vedení v souvislosti s neformálním koučováním, vnímanou organizační podporou a pracovním výkonem. Kromě toho bylo v kvantitativní studii použito 768 dotazníkových šetření ke sledování neformálního koučování od supervizorů, neformálního koučování od kolegů, vnímané organizační podpory, pracovního výkonu a transformačního vedení. Modelování strukturních rovnic parciálních nejmenších čtverců bylo použito ke zkoumání asociací příčina-následek mezi faktory prostřednictvím relevantních indikátorů. Teoreticky výsledky zdůraznily teorii sociální výměny v chápání spojení mezi neformálním koučováním a pracovním výkonem. Zároveň se ukázalo, jak vnímaná organizační podpora zprostředkovává vztahy mezi neformálním koučováním ze strany supervizorů a kolegů a pracovním výkonem a jak transformační vedení zmírňuje efekt neformálního koučování ze strany supervizorů a kolegů na pracovní výkon a vnímanou organizační podporu na vysokých školách. Prakticky mohou být výsledky výzkumu spolehlivou referencí pro vedení univerzity, specialisty na lidské zdroje, poradenské agentury a vládu, aby měli vhodnou politiku při zavádění neformálního koučování.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
nguyen_2025_teze.pdf 1.877Mb PDF Zobrazit/otevřít
nguyen_2025_dp.pdf 1.159Mb PDF Zobrazit/otevřít None
nguyen_2025_op.pdf 223.7Kb PDF Zobrazit/otevřít None
nguyen_2025_op.pdf 0 bajtů PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet